«Kaboodle?» sa Åpent hus i ein kommentar. Og eg skal forklare, for Kaboodle har eg brukt i nokre år. Nettstaden har vore til stor hjelp i planlegginga av hus, men også generelt planlegging av Familien AS. Ungar skal ha sko og regntøy, far skal ha bursdagspresang, vi treng å finne ut kor vi finn delar til Kenwood’en, og mor hentar inspirasjon til husprosjektet. Bildet under er fra mine «pins» i Pinterest.

Folk flest brukar bokmerker i sin nettlesar til å ta vare på sine «funn». Raskt oppdagar ein at ein må organisere bokmerka sine, for det blir så mange av dei. Og ikkje lenge etterpå har ein uansett mista oversikten. Andre lastar i staden ned bilda til harddisk, for å f.eks lage eit inspirerande galleri til sitt planlagte bad. For visuelt orienterte menneske er dette ofte ein fordel, men aberet er at du har mista linken til plassen du fann bildet på. Og så ville du gjerne ha visst litt meir, eller du kunne kanskje til og med tenke deg og kjøpe produktet, og vil gjerne tilbake til nettstaden der du fann bildet i utgangspunktet. Desse metodane har altså sine ulemper.

Det er her nettsider som Kaboodle og det nokså nye Pinterest kjem inn. Dette er dei to sidene eg kjenner litt til, men der finst feire andre også. Begge to er gratis å bruke (Pinterest er i ein beta-versjon og du må søke om konto).  Dei kjem inn i kategorien «social shopping» på nett, men er meir enn for den som er shoppegal. Fordelane med slike organisatorar er:

  • Du samlar dine bokmerker på nett, og kan nå dei uansett kva maskin du brukar. Du når dei ved å gå inn på din konto hos Kaboodle eller Pinterest sine nettsider.
  • Du legg til nye produkt ved å installere ein knapp på menylinja di (godt forklart i hjelpefunksjonen), som gjer at når du ser noko du likar trykker du på knappen, og får opp eit lite vindu på skjermen. Her vel du kva du vil ta vare på, lagarar, og  havnar tilbake til sida du var på i utgangspunktet. Svært enkelt med andre ord. Det er også mulig å lagre ting utan denne knappen.
  • Kaboodle og Pinterest fungerer visuelt. Dine funn ligg der med bilde, som linkar deg vidare til nettsida der du gjorde funnet. Det er inspirerande å gå tilbake til sine funn og ta ein kikk (i motsetning til ei liste med bokmerker). Sjølv om produktet blir fjerna frå nettsida du gjorde funnet på, vil bilde og noko tekst ligge igjen på di side, slik at du eventuelt kan google deg fram til alternative sider som har produktet.
  • Treffa dine kan organiserast i grupper, slik at du kan opprette ein kategori for interiør, ein for barnetøy, ein for matoppskrifter, ein for sko, ein for powertools, etc etc. Kva du enn måtte vere interessert i. Du skriv ein kort setning til kvart treff, f.eks «perfekt til mormor til jul», eller «vil ha sånn farge på veggen», eller «ønsker meg denne!». Setningen er synlig saman med bildet.
  • Det er sosialt, særleg er det merkbart med Pinterest. Du kan følge med på kva andre finn spennande på nettet, og svært ofte er det nyttig for deg sjølv også.
  • Det er rett og slett praktisk og intuitivt, hjelper deg å halde oversikt, og minkar sjangsen for bomkjøp.
  • Og så er det suverent å ta vare på alle dine oppskriftsfunn – med bilde!

Eg kjenner som sagt til to system: Kaboodle og Pinterest. Kaboodle har eg brukt i fleire år, Pinterest tok eg i bruk for nokre veker sidan. Der er fordeler og ulemper med begge to.

Kaboodle
+ Velprøvd
+ Ein kan tagge bilda under kvar kategori, slik at ein t.d. kan få opp kun «lampar» under kategori «interiør»
+ Ein kan skjule kategoriar for alle andre, praktisk for kategorien «julegåver 2011», i den grad din familie er på Kaboodle.
 
– VELDIG irriterande pop-up reklame!!!
– Ikkje fullt så lekkert-smekkert som Pinterest. Er rett og slett litt meir traktor
– Finst ikkje som app for Iphone / Ipad.
 
Under er mine «lists» i Kaboodle, og dei med hengelås er kun synlig for meg.
 
Pinterest
+ Lekker layout, inspirerande
+ Meir intuitivt enn Kaboodle (syns eg da)
+ Gode hjelpesider
+ Finst som app for Iphone, og knapp for lagring kan også installerast på Iphone / Ipad! Suverent!
+ Du kan også lagre dine eigne foto, f.eks om du ser noko inspirerande når du går tur.
+ Enn så lenge reklamefri, men reknar med at det kan endre seg.  
 
– Ein må be om å bli medlem, eller bli invitert. Behandling av søknad tar eit par dagar, men er verdt ventinga!
– Du kan ikkje skjule kategoriar. Alle dine treff er åpne for alle  å sjå
– Det verkar som at du må vere medlem at ei samfunn på nett for å få konto, f.eks Facebook. Denne må du oppgi, men du kan slå av funksjonen at dine nye pins i Pinterest havnar på din Facebook-profil.
 
Og slik ser litt av mine oppslagstavler («boards») i Pinterest ut:
 

Og slik ser det ut når eg viser eit utdrag av  mine «pins» i Pinterest (klikk for større bilde). Sidan ein del engelskspråklege venner følger med på mine funn, skriv eg her på engelsk:

Pinterest verkar hakket meir sosialt enn Kaboodle, med sine fordeler og ulemper det har. Pinterest er, etter mi meining, lettare å sette seg inn i og eg elskar at eg kan følge med via Iphone / Ipad (ingen eigen app for Ipad enda, men håpar det kjem). For folk som vil prøve, så er det berre å kaste seg ut i det og teste ut begge to. Da finn ein ut kva ein likar best!

Her er ein video om korleis  Pinterest fungerer:

Og her er tilsvarande for Kaboodle

